Logo
  • DONALD
  • LINIA KOLEJOWA WARSZAWA-TALLIN ZAPOWIADA SIĘ REWELACYJNIE, Z SUPERDWORCEM W ESTONII

Linia kolejowa Warszawa-Tallin zapowiada się rewelacyjnie, z superdworcem w Estonii

25.11.2019, 12:26
[reklama]
W marcu spółka RB Rail AS, która
realizuje
projekt kolejowego korytarza Rail Baltica
zaprezentowała operacyjny plan połączeń pomiędzy miastami państw bałtyckich. Zakłada on, że w momencie uruchomienia na trasie pomiędzy
Tallinem a Warszawą
będą kursować cztery pary pociągów. Czas przejazdu
z Warszawy do Wilna
wyniesie około 4 godzin i 7 minut, do
Rygi
5 godzin i 3 minuty, a do
Tallina
6 godzin i 47 minut. 
Warszawa ma być punktem startu Rail Baltica, a trasa prowadzić będzie przez litewskie
Kowno, łotewską Rygę aż do stolicy Estonii.
Zaplanowano też połączenia regionalne na trasach Bauska-Ryga, Salacgriva-Ryga, Parnu-Tallin oraz Mariampol-Kowno-Wilno. Pociągi mają jeździć z prędkością 160 km/h. 
Kilka dni temu rozstrzygnięto z kolei konkurs na
projekt dworca w Tallinie
, który ma kończyć trasę
Rail Baltica
. Zwycięzcą zostało biuro Zaha Hadid Architects. Dworzec w stolicy Estonii ma być
jednym z najnowocześniejszych w Europie
Dworzec będzie miał konstrukcję modułową i zostaną w nim wykorzystane rozwiązania zwiększające efektywność energetyczną. 
Nowy dworzec stanie nie w centrum a
na obrzeżach miasta
, dojeżdżać będą do niego pociągi miejskie, tramwaje i autobusy. Dzięki swojemu usytuowaniu stacja ma
sąsiadować z portem lotniczym
. Miejska kolej będzie łączyć natomias
t dworzec z portem
, skąd ruszają
promy do Helsinek
Nowy dworzec ma być również symbolicznym zwieńczeniem prac nad Rail Baltica. Według planu zostanie oddany do użytku
w 2026 roku
, wtedy mają być już też zmodernizowane wszystkie odcinki kolejowe linii. 
Po stronie polskiej
trwa modernizacja odcinka na linii Warszawa-Białystok
, która ma zakończyć się w 2021 roku. W przyszłym roku zaczną się natomiast prace na odcinku
Białystok-Ełk
, które potrwają do 2023 roku. Ostatnim etapem będzie
przebudowa linii z Ełku do granicy z Litwą
, zaplanowana na lata 2022-2025. Jednocześnie nad swoimi częściami Rail Baltica pracują pozostałe państwa. 

Hej, jesteś na Donald.pl

Donald to więcej zdrowego rozsądku w polskich mediach. Opisujemy ważne wiadomości z dystansem, bo wszyscy potrzebujemy trochę dystansu i oddechu.

Dlaczego warto nas wspierać na Patronite?

1. Bo pójdziemy w twoim imieniu tam, gdzie ty nie możesz i napyskujemy tak, jak tobie nie wypada.

2. Bo zaczął się kryzys i nie powstanie teraz nic lepszego. Media będą się dalej degenerować i mówić to, za co ktoś zapłacił, udając że to nie reklama.

3. Bo wspierasz dziennikarstwo wolnościółkowe, a w korpomediach jest dziennikarstwo klatkowe. Nasze jest zdrowsze.

Kliknij, przeczytaj, rozważ: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA