Logo
  • DONALD
  • EFEKT NETFLIXA: WZROST SPRZEDAŻY WIEDŹMINA 3 O 554%, KSIĄŻEK SAPKOWSKIEGO O 562%

Efekt Netflixa: wzrost sprzedaży Wiedźmina 3 o 554%, książek Sapkowskiego o 562%

16.02.2020, 08:00
Po premierze
Wiedźmina
na Netfliksie gwałtownie wzrosło zainteresowanie wszystkim, co związane z serią. W
Wiedźmina 3
grało więcej osób niż po premierze
, a
akcje CD Projekt Red były najdroższe w historii
. Książki
Andrzeja Sapkowskiego
osiągnęły natomiast status bestsellera m.in. na Amazonie.
Firma analityczna NPD obliczyła, że w grudniu 2019 roku
Wiedźmin 3: Dziki Gon
sprzedawał się o
554% lepiej
niż w grudniu 2018. W raporcie podkreślono jednak, że duża w tym zasługa wydanej w październiku wersji na konsolę Nintendo Switch. 
Przychody ze sprzedaży książek Andrzeja Sapkowskiego
wzrosły natomiast o 562%
. Dotyczy to przede wszystkim
Ostatniego życzenia
, pierwszego zbioru opowiadań. Z okazji premiery serialu na rynku pojawiło się jego nowe wydanie. 
Sam serial według danych Netflixa przez cztery tygodnie obejrzano w
76 mln gospodarstw domowych
. To rekordowy wynik wśród pierwszych sezonów seriali na platformie. Netflix potwierdził już drugi sezon serii, premierę zaplanowano na 2021 rok. 

Dokarm kaczkę na Patronite

Zobacz nasz manifest, dowiedz się co próbujemy zrobić i czy chcesz być tego częścią:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA