Logo
  • DONALD
  • POPULARNOŚĆ LABUBU PRZEŁOŻYŁA SIĘ NA SUKCES KOMERCYJNY, ZYSKI PRODUCENTA WZROSŁY O 350%

Popularność Labubu przełożyła się na sukces komercyjny, zyski producenta wzrosły o 350%

21.07.2025, 16:30
Fot.: @vanityfair - TikTok / Fot.: @baoliin - TikTok
Chińska firma
Pop Mart
, która zyskała rozpoznawalność dzięki produkcji pluszowych zabawek Labubu, poinformowała, że jej zyski w pierwszym półroczu 2025 r. wzrosły o co najmniej
350 proc.
Wartość rynkowa przedsiębiorstwa zwiększyła się do
ponad 42 mld dol.
, wyprzedzając m.in. firmę Mattel, znaną z produkcji lalek Barbie.
Głównym powodem sukcesu Pop Mart jest
ogromna sprzedaż Labubu
. Są one sprzedawane przede wszystkim w tzw.
blind boxach
. Dzięki temu rozwiązaniu zawartość zamówienia pozostaje dla klienta tajemnicą aż do otwarcia. Z tego powodu w mediach społecznościowych pojawia się coraz więcej
filmików, przedstawiających proces rozpakowywania lalek
.
Labubu zyskały rozpoznawalność również dzięki
nietypowemu wyglądowi
. Pluszaki mają
charakterystyczne rekinopodobne zęby
i
szpiczaste uszy
. Są pokryte puchatym materiałem oraz dostępne w wielu wersjach kolorystycznych.
Popularność Labubu nie słabnie, tym bardziej że z nietypową maskotką pokazało się wiele znanych osób. Chodzi m.in. o amerykańską celebrytkę
Kim Kardashian
, kanadyjskiego koszykarza
Dillona Brooksa
czy tajską raperkę
Lisę
, kojarzoną z zespołem Blackpink.
Dzięki tym czynnikom tylko w pierwszej połowie 2025 r. 
sprzedaż Labubu w USA wzrosła o 5000 proc.
Ogromny popyt na te zabawki zmusiła niektóre firmy do
czasowego wstrzymania sprzedaży
. Labubu są również sprzedawane za pomocą platform do obrotu towarami z drugiej ręki. Dodatkowo powstaje wiele fabryk zajmujących się produkowaniem tzw.
Lafufu
, czyli podróbek Labubu.
Chińskie władze dostrzegają w sukcesie Labubu
potencjał soft power
, który polega na kształtowaniu preferencji innych poprzez przekonywanie ich co do atrakcyjności swojej kultury. Według Komunistycznej Partii Chin rosnąca popularność 
Labubu symbolizuje dynamiczny rozwój chińskiej kreatywności
 i świadczy o tym, że kraj przekształca się z producenta tanich towarów w globalne centrum innowacji.

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA