Logo
  • DONALD
  • L'OREAL USUWA SŁOWA "BIAŁY", "JASNY" I "WYBIELAJĄCY" Z OPAKOWAŃ PRODUKTÓW DO PIELĘGNACJI SKÓRY

L'Oreal usuwa słowa "biały", "jasny" i "wybielający" z opakowań produktów do pielęgnacji skóry

28.06.2020, 08:35
W związku z protestami zapoczątkowanymi po
brutalnej interwencji policjantów wobec George’a Floyda
 i ruchem 
Black Lives Matter
, coraz więcej firm i korporacji próbuje zmienić swój wizerunek.
Na rebranding zdecydowały się już wcześniej między innymi takie marki, jak Uncle Ben’s, czy Nestlé.
Teraz na zmiany zdecydował się światowy koncern kosmetyczny
L’Oreal.
W sobotę przedstawiciele marki poinformowali, że ta nie będzie już używać słów takich, jak
"biały, wybielający czy jasny"
. Nie poinformowano jednak dokładnie od kiedy z półek sklepowych znikną produkty z wycofanymi określeniami.
Wcześniej w branży kosmetycznej na podobny krok zdecydowała się francuska filia angielsko-holenderskiego koncernu Uniliver, która zmieniła nazwę kremu rozjaśniającego i zapowiedziała, że nie będzie używała słowa "jasny", ponieważ "zobowiązuje się do chwalenia wszelkich odcieni skóry".

Hej, jesteś na Donald.pl

Jesteśmy niezależnym portalem, który sprawdza informacje i podaje ich źródła. Piszemy o ciekawych i ważnych wydarzeniach, o ludziach i o popkulturze. Promujemy też Wasze materiały: donald.pl/sortownia.

 

Chcesz nam pomóc zmieniać polskie media? Przeczytaj, dlaczego warto: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA