Logo
  • DONALD
  • VECTRA DOSTAŁA FINANSOWEGO KLAPSA OD UOKIK NA AŻ 22 MLN ZŁ, PRZEDŁUŻALI SOBIE UMOWY Z KLIENTAMI I PODWYŻSZALI IM OPŁATY

Vectra dostała finansowego klapsa od UOKiK na aż 22 mln zł, przedłużali sobie umowy z klientami i podwyższali im opłaty

24.01.2023, 09:15
W poniedziałek
UOKiK
w komunikacie poinformował, że nałożył ponad
22 mln zł kary na firmę Vectra,
jednego z największych w Polsce operatorów telewizji kablowej. Według urzędu firma jednostronnie, bez podstawy prawnej,
zmieniła zapisy umowy
na czas nieoznaczony, a następnie bezprawnie
podwyższała opłaty
za internet i telewizję. Sytuacja miała mieć miejsce w latach 2019-2020.
Bez wymaganej podstawy prawnej, informowała konsumentów o dodaniu klauzuli modyfikacyjnej do nieposiadających jej i trwających już kontraktów, zmieniając zapisy ogólnych warunków umowy. W związku z tym przez kolejne lata oparciu o tę klauzulę modyfikacyjną, sugerowano klientom jednostronne podwyższenie
o 5 złotych miesięcznie
opłaty abonamentowej za każdą z usług telekomunikacyjnych. Firma wyznaczyła klientom termin, w ramach którego mogą nie zgodzić się na zmiany i wypowiedzieć świadczone usługi. Jeśli tego nie zrobili, wówczas Vectra pobierała ustalone jednostronnie podwyższone opłaty.
- Prezes UOKiK wielokrotnie wskazywał, że zmiana istotnych warunków trwającej umowy zawartej na czas nieoznaczony może nastąpić tylko wówczas, gdy umowa to wyraźnie przewiduje. W tego rodzaju umowach każda zmiana powinna być dokonana w oparciu o prawidłową klauzulę modyfikacyjną, która precyzuje jaki warunek umowy i w jakich okolicznościach może się zmienić - poinformowano w komunikacie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Firma zarzuty od prezesa UOKiK usłyszała już w listopadzie 2021 roku. Teraz doszło jednak do wydania decyzji. Zgodnie z nią konsumenci mają
otrzymać zwrot części opłaconego abonamentu
.
- Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne, aby konsumenci mogli przewidzieć, w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Zobacz też:

Dokarm kaczkę przez internet

Dzięki, że jesteś na Donald.pl. Zobacz nasz manifest na Patronite, dowiedz się co próbujemy zrobić i czy chcesz być tego częścią:

https://patronite.pl/donaldpl

* Sprawdź nasz kanał na Telegramie - codziennie wysyłamy tu najważniejsze wiadomości: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA