Internetowa przeglądarka
Brave
została uruchomiona w 2016 roku. Jej producentem jest twórca Java Scrpit i były dyrektor wykonawczy Mozilli Brendan Eich. Jak zapowiadano na starcie
celem stworzenia Brave była walka z agresywnymi formatami reklamowymi w sieci.
Przeglądarka
blokuje większość reklam
pojawiających się na stronach internetowych.
Brendan Eich od początku zakładał także, że
firma będzie dzieliła się z użytkownikami przychodami z wyświetlania reklam
. Okazuje się, że ten model biznesowy był testowany, a kilka dni temu poinformowano o udostępnieniu go wszystkim użytkownikom w
USA, Kanadzie, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Od teraz każdy użytkownik w USA, Kanadzie, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, może sam uruchomić opcję
Brave Rewards. W ciągu godziny surfowania po Internecie użytkownikowi ma się wyświetlić kilka reklam
, które zostały zaakceptowane przez zespół Brave. W zamian za ich oglądanie użytkownicy korzystający z Brave Rewards
otrzymują wirtualną walutę w postaci tokenów o nazwie BAT.
Wirtualne pieniądze w zależności od wyboru mogą być przechowywane na kontach użytkowników lub też przekazywane przez nich dla wydawców ulubionych stron internetowych. Według zapowiedzi w ten sposób
do internautów
będzie trafiać
70 % przychodów osiągniętych z reklam przez Brave Software.