![fot. East News](https://cdn01.donald.pl/filer_public_thumbnails/filer_public/f6/c8/f6c8de0c-5a1f-4351-871b-28f886d74fed/mc_donalds.jpg__655x0_q85_crop_subsampling-2_width-655.jpg)
fot. East News
McDonald’s wprowadził testowo
system sztucznej inteligencji w dziesięciu punktach drive-thru
w Chicago. AI potrafi rozpoznawać głos, a jednym z najtrudniejszych elementów szkolenia było nauczenie pracowników, aby ci nie pomagali technologii, gdy ta miewa problemy.
Sztuczna inteligencja jest odpowiedzią na braki kadrowe i rotację pracowników w czasie pandemii - roboty są łatwe w czyszczeniu i nie chorują. Niestety, program testowy McDonald’s wykazał, że
AI jest skuteczna jedynie w 85% przypadków
: 1 na 5 zamówień musi być wykonane z pomocą ludzi.
Chris Kempczinski
, dyrektor generalny sieci, szacuje, że wprowadzenie sztucznej inteligencji na skalę krajową może zająć nawet do 5 lat.
To nie są jedyny pomysł na automatyzację gastronomii. Robot Flippy grilluje do 150 hamburgerów w ciągu godziny w jednym z kalifornijskich lokali, a knajpa w Bostonie wykorzystuje siedem zautomatyzowanych woków do gotowania potraw, przez co nie potrzebuje "ludzkich" kucharzy.