Logo
  • DONALD
  • MCDONALD'S TESTOWO UŻYWA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI DO OBSŁUGI ZAMÓWIEŃ DRIVE-THRU, NA RAZIE KIEPSKO SOBIE RADZI

McDonald's testowo używa sztucznej inteligencji do obsługi zamówień drive-thru, na razie kiepsko sobie radzi

11.07.2021, 06:40
fot. East News
McDonald’s wprowadził testowo
system sztucznej inteligencji w dziesięciu punktach drive-thru
w Chicago. AI potrafi rozpoznawać głos, a jednym z najtrudniejszych elementów szkolenia było nauczenie pracowników, aby ci nie pomagali technologii, gdy ta miewa problemy.
Sztuczna inteligencja jest odpowiedzią na braki kadrowe i rotację pracowników w czasie pandemii - roboty są łatwe w czyszczeniu i nie chorują. Niestety, program testowy McDonald’s wykazał, że
AI jest skuteczna jedynie w 85% przypadków
: 1 na 5 zamówień musi być wykonane z pomocą ludzi.
Chris Kempczinski
, dyrektor generalny sieci, szacuje, że wprowadzenie sztucznej inteligencji na skalę krajową może zająć nawet do 5 lat. 
To nie są jedyny pomysł na automatyzację gastronomii. Robot Flippy grilluje do 150 hamburgerów w ciągu godziny w jednym z kalifornijskich lokali, a knajpa w Bostonie wykorzystuje siedem zautomatyzowanych woków do gotowania potraw, przez co nie potrzebuje "ludzkich" kucharzy. 
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA