W zeszłym tygodniu
 Mark Zuckerberg 
ogłosił, że grupa, pod której szyldem działać będą Facebook, Instagram, WhatsApp i Oculus zmieni nazwę na 
Meta
. Twórca Facebooka chce skupić się teraz na innowacyjnej wizji internetu i budowaniu cyfrowej rzeczywistości w duchu idei 
metaverse
.
Eksperci podkreślają, że w ten sposób 
Mark Zuckerberg 
chce zaznaczyć, że jego firma to od dawna coś więcej niż sam Facebook i skupić się na innowacjach, z drugiej strony zauważa się, że to próba odwrócenia uwagi od ostatnich afer, w tym zeznań byłej pracownicy firmy.
Według doniesień Financial Times, Mark Zuckerberg chce również
 powalczyć o młodszych użytkowników
, którzy - jak wskazują badania - powoli przenoszą się na inne platformy. The Wall Street Journal przewidywał niedawno, że dzienna liczba użytkowników Facebooka w USA w wieku 18-29 gwałtownie spadnie już w perspektywie dwóch lat. Badania, na które powołuje się Financial Times wskazują, że młodzi ludzie uważają bowiem Facebooka za platformę
 "nudną" i "przestarzałą"
. 
Zuckerberg chce więc wdrożyć nową strategię skoncentrowaną na młodych użytkownikach. Za największą konkurencję uznaje z kolei TikToka, stąd zapowiadany rozwój funkcji 
Reels
 - krótkiego formatu wideo od niedawna dostępnego również na Instagramie w Polsce.