Harley-Davidson
, jeden z najsłynniejszych amerykańskich producentów motocykli, ostatnio boryka się ze sporym
spadkiem sprzedaży
. Choć firma znajduje się na początku czteroletniego planu rewitalizacji, sytuacja gospodarcza i wojna handlowa prowadzona przez Donalda Trumpa z Chinami w ostatnim kwartale 2018 roku
zniwelowała niemal cały wypracowany wcześniej zysk
.
Na początku stycznia Harley zaprezentował
najnowsze koncepcje linii dwukołowych pojazdów elektrycznych
, które mają przekonać
nowych kierowców do marki ze 116-letnią historią
.
Pierwszy z dwóch nowych pojazdów, zaprezentowanych przez Harley-Davidsona
nie ma sprzęgła i nie wymaga licencji na prowadzenie motocyklu
. Ma wkrótce pojawić się na rynku.
Strategia Harleya, która ma odwrócić niekorzystną dla marki sytuację rynkową, opiera się na
przyciągnięciu nowych klientów
w tym
"miejskich podróżników"
i
millenialsów
.
Przedstawiciele Harleya podczas prezentacji nowych pojazdów zapowiedzieli, że
motocykle elektryczne do 2030 roku zdobędą zauważalny udział w rynku
.