Logo
  • DONALD
  • POLACY W CZASIE KRYZYSU JAKO KONSUMENCI STAWIAJĄ NA WINO, CHIPSY, CZEKOLADĘ I CIACHA

Polacy w czasie kryzysu jako konsumenci stawiają na wino, chipsy, czekoladę i ciacha

15.11.2020, 06:30
Ekspertka z agencji badawczej
GfK
podsumowała
wpływ pandemii na zainteresowanie różnymi kategoriami produktów spożywczych
. Jak się okazuje, długoterminowo zyskały "kategorie przyjemnościowe":
wino, chipsy, czekolada i ciastka
.
Jak donosi Portal Spożywczy, ekspertka z GfK wnioskami podzieliła się podczas debaty
"Towary "pożądania" podczas koronakryzysu (słodycze, przekąski, alkohole)"
, która odbyła się w ramach Internetowego Forum Rynku Spożywczego i Handlu.
Ewa Sech
, która w agencji badawczej pełni rolę dyrektorki działu badań specjalnych, przyznała, że "kategorie przyjemnościowe" zaczęły zyskiwać już w pierwszej fazie kryzysu.
- Zostaliśmy w domu i liczyły się małe przyjemności.
Byliśmy bardziej pobłażliwi dla siebie
- powiedziała ekspertka.
Według zgromadzonych danych, wydatki na
czekoladę w tabliczkach
w drugiej połowie marca w różnych krajach europejskich wzrosły o
40-60%
. Wino w
Polsce, Niemczech, Rosji i Włoszech
zyskało z kolei
20%
. Gorzej było z kategorią
wina musującego
, która w pierwszym tygodniu lockdownu zanotowała
spadek
.
Ekspertka powołała się na badanie przeprowadzone w 13 europejskich krajach, zgodnie z którym
80% badanych
przyznało, że w czasie pandemii ważne było dla nich, by
"się rozpieszczać"
.
- Czekolada, ciasteczka, chipsy, wino - to kategorie, które
określamy mianem zwycięzców
. W pierwszej fazie lockdownu zanotowały
znaczący wzrost
. W związku z zamknięciem w domu konsumenci chcieli uprzyjemnić sobie ten czas. Kategorie przyjemnościowe zyskały średnio- i długoterminowo - tłumaczyła Ewa Sech.
Zgodnie ze szczegółowymi danymi agencji, w pierwszej połowie 2020 roku Polacy zwiększyli wydatki na
alkohole i tytoń
(wzrost o
10,2%
),
desery, desery mleczne i lody
(
17,5%
),
słone przekąski
(
20%
) i
słodycze
(
5%
). 
Zdaniem agencji badawczej, trendy zanotowane podczas pandemii mają szansę się utrwalić.
-
Wzrosty nadal się utrzymują
. W przypadku słonych przekąsek wzrost wydatków jeszcze
w lipcu wynosił 10%
rok do roku - dodała ekspertka.
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA