Logo
  • DONALD
  • WROCŁAW: KAWIARNIA INTEGRACYJNA BORYKA SIĘ Z KLIENTAMI, KTÓRZY SĄ BARDZO FAFARAFA

Wrocław: kawiarnia integracyjna boryka się z klientami, którzy są bardzo fafarafa

19.02.2020, 07:40
Na facebookowym profilu
klubokawiarni Cafe Równik
 znajdującej się we Wrocławiu pojawił się
wpis
, w którym zarządzający skarżą się na
nietolerancję ze strony klientów.
Cafe Równik
, jak wyjaśniono na Facebooku, jest
"kontynuacją działalności statutowej Stowarzyszenia Twórców i Zwolenników Psychostymulacji
, które zajmuje się terapią mowy i myślenia osób autystycznych, z zespołem Downa i z upośledzeniem intelektualnym".
Zatrudnione w niej osoby to w większości uczestnicy terapii, którzy pracowali ze stowarzyszeniem nawet 25 lat.
"
Kelnerzy pracujący w Cafe Równik
to w większości
uczestnicy tej terapii, którzy pracowali z nami nad mową nawet 25 lat.
Po wielkich trudach udało się nam stworzyć to miejsce, aby mogli tu odbywać dalszą terapię przez pracę. Wszyscy robią olbrzymie postępy i są bardzo szczęśliwi, że mogą tu pracować. Piszemy do Was, bo wiemy, że nas wspieracie, że tym razem też pomożecie.
Kilka dni temu poproszono nas o rezerwacje, ale także poproszono o obsługę pełnosprawną.
Nie chcemy tego oceniać. Ktoś kto prosił pewnie nie wiedział, że to niemożliwe, dlatego prosimy abyście rozpowszechniali informacje, że
w Cafe Równik są tylko niepełnosprawni kelnerzy (obciążeni autyzmem lub zespołem Downa).
Nasi kelnerzy robią niesamowite postępy, ale ich osobowości zawsze będą trochę zmienione w stosunku do tzw. normy. Pragniemy wyjaśnić pewne zachowania i prosić, aby mimo tych zachowań przychodzili Państwo do nas i rozpowszechniali dobre opinie"- napisano na Facebooku.
We wpisie zwrócono uwagę na
skargę
, która dotarła do zarządzających kawiarnią o tym,
że kelner zaraz po wejściu zapytał o zamówienie, a potem szybko się oddalił.
Cafe Równik tłumaczy, że kelnerzy
nie zawsze wyczuwają kiedy podejść,
jednak jeśli otrzymają od klienta uwagi, przeproszą za błąd i wykonają swoje zadanie poprawnie:
"Dotarła do nas uwaga, że kelner zaraz po wejściu pytał co Państwo zamawiają, a potem szybko się oddalił. To jest skrócony opis tego zachowania. Nasi kelnerzy nie wyczuwają jeszcze tego, czy już podchodzić i czasem zrywają kontakt w nieoczekiwanym momencie. Im więcej będzie takich sytuacji tym szybciej nauczą się odpowiedniego zachowania.
Każdy z gości może u nas spełnić się w roli terapeuty. Nasi podopieczni bardzo tego potrzebują. Proszę im zwracać uwagę i mówić czego Państwo sobie życzą
. Nauczyliśmy ich spokojnego przyjmowania uwag.
Jeśli potrudzicie się Państwo troszeczkę i poczekacie to każdy z nich wykona daną czynność jak należy a za błąd przeprosi
" - napisano we wpisie.
Terapeuci czuwający nad podopiecznymi pracującymi w Cafe Równik apelują o cierpliwość i zrozumienie dla swoich podopiecznych:
"Prosimy, aby nie pisać złych komentarzy na temat ich zachowań, bo to ich bardzo zaboli, a ich rodzice i my terapeuci będziemy bardzo smutni.
Tak właśnie zachowują się osoby niepełnosprawne i nasza tolerancja polega na tym, że to rozumiemy i mimo tych zachowań pozwalamy im być razem z nami. Chcemy
żeby nas obsługiwali jako kelnerzy, sprzątali itp. Choć widzimy, że nie robią tego tak jak zdrowi ludzie. Prosimy Was, upowszechniajcie te informacje. Mówcie dobrze o naszych kelnerkach i kelnerach, nie rańcie ich ostrymi opiniami na temat pracy, którą wykonują z radością i wkładają w nią serce. Prosimy terapeutów, rodziców i wszystkich, którzy znają naszą radosną kelnerską ekipę, aby napisali o nich prawdę - jacy są i czym jest dla nich Równik” - napisano na Facebooku.

Dokarm kaczkę przez internet

Zapraszamy do zapoznania się z naszym Patronite, także jeżeli nie zamierzasz nic wpłacać. To jest nasz manifest:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA