Logo
  • DONALD
  • INPOST ZNALAZŁ REMEDIUM NA KIEPSKIE WARUNKI PRACY KURIERÓW I WPROWADZIŁ OPCJĘ NAPIWKÓW

InPost znalazł remedium na kiepskie warunki pracy kurierów i wprowadził opcję napiwków

29.09.2025, 15:30
fot. East News / InPost
InPost
wprowadził do swojej aplikacji nową funkcję, w ramach której można dać
"napiwek"
kurierowi. Po odebraniu przesyłki aplikacja prosi o ocenę dostawy, a po przyznaniu 4 lub 5 gwiazdek pojawia się opcja postawienia kurierowi "wirtualnej kawy".
Nowa opcja pojawiła się w aplikacji InPost 29 września, ponieważ tego dnia obchodzony jest
"Dzień Kuriera i Przewoźnika"
. Aby dać klientom możliwość "docenienia" kurierów firma weszła we współpracę z platformą
BuyCoffee
.
"Z okazji Dnia Kuriera i Przewoźnika, wspólnie z platformą BuyCoffee, rozpoczynamy pilotaż nowej funkcjonalności w apce InPost Mobile. Dzięki niej każdy użytkownik, w podziękowaniu za sumienną pracę,
może podarować swojemu kurierowi wirtualną kawę
" - czytamy w komunikacie prasowym InPostu. 
Po odebraniu przesyłki aplikacja prosi o ocenę, a po przyznaniu 4 lub 5 gwiazdek pojawia się propozycja zakupu kawy. Do wyboru są trzy opcje:
mała (3 zł), średnia (5zł) i duża (10 zł)
. Jest również możliwość wpisania własnej, dowolnej kwoty.
fot. aplikacja InPost
"Każda wpłata jest
przypisana do konkretnej przesyłki
, a co za tym idzie - do konkretnego kuriera. Jeżeli odbierasz paczki z multiskrytki lub wiele przesyłek za jednym razem, wartość Wirtualnej Kawy zostanie podzielona po równo między wszystkich kurierów, którzy dostarczyli twoje przesyłki" - informuje InPost.
Pilotaż programu "wirtualnej kawy" dla kuriera ma potrwać w aplikacji
do końca roku.
Sam pomysł już budzi wiele emocji. Komentujący na Twitterze przypominają m.in. w tym kontekście tegoroczne
strajki kurierów
oraz zwracają uwagę na
warunki pracy
w firmie, o których wielokrotnie było głośno w mediach. Chodzi m.in. o kwestię zatrudniania kurierów na własnej działalności gospodarczej zamiast na umowy o pracę. 
"Nie ma to jak przerzucać koszta własnej działalności na swoich klientów" - skomentował na Instagramie Jan Śpiewak. 
Zobacz też:
 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »

Źródła:

2. https://twitter.com/MNiedorozwoju/status/1972611607235568013https://twitter.com/MNiedorozwoju/status/1972611607235568013
Pokaż więcej (1)
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA