Logo
  • DONALD
  • KOMISJA ETYKI REKLAMY: REKLAMA T-MOBILE SZKODLIWA DLA DZIECI Z ROZBITYCH RODZIN

Komisja Etyki Reklamy: reklama T-Mobile szkodliwa dla dzieci z rozbitych rodzin

11.01.2019, 12:16
Komisja Etyki Reklamy
uznała, że
świąteczna reklama T-Mobile narusza normy
Kodeksu etyki reklamy
. Na reklamę wpłynęły skargi, w których tłumaczono, że spot jest szkodliwy dla dzieci z rozbitych rodzin.
Reklama prezentowała
scenę z życia rozbitej rodziny
. Chłopiec, który pod choinką znajduje telefon komórkowy, używa podstępu, żeby
rodzice spędzili święta razem
. "Z najlepszą siecią marzenia się spełniają" - brzmi hasło kampanii.
W skargach na reklamę argumentowano, że
reklama daje dzieciom fałszywą nadzieję
. Mogą bowiem pomyśleć, że zakup telefonu spowoduje, że ich rodzice znów będą razem. Autorzy skargi opisywali też negatywny wpływ spotu na ich własne dzieci. 
"Reklama sugeruje, że
telefon
, które dziecko otrzymało na święta
pomoże mu skleić rozbitą rodzinę
. Reklama jest bardzo krzywdząca dla dzieci z niepełnych rodzin" - czytamy w jednej ze skarg cytowanej w uchwale Rady Etyki Reklamy.
"Sugeruje, że są one w stanie połączyć rodziców, którzy się rozeszli, że wystarczy telefon i mały psikus
. Wiemy jak trudno dzieciom pogodzić się z utratą pełnej rodziny, że największym marzeniem jest by rodzice byli razem. Rozstanie to potwornie trudna sytuacja.
Firma T-mobile daje takim dzieciom fałszywą nadzieję i wzbudza wiarę, że znów mogą być szczęśliwi. Wszyscy razem. To okrutne i bolesne"
.
T-Mobile odpowiada z kolei, że
reklama nie jest skierowana do dzieci
i nie składa żadnej obietnicy. 
"Reklama
niesie przede wszystkim przekaz pozytywny
, że trzeba rozmawiać, a Święta są ku temu dobrym pretekstem. Poza tym uświadamia dorosłym, że właśnie dla dobra dzieci powinni podejmować próby komunikowania się" - czytamy w oświadczeniu firmy.
Komisja Etyki Reklamy w swojej uchwale podkreśla jednak. że reklama, która
porusza wrażliwą sferę r
elacji rozwiedzionych rodziców, może wykorzystać naturalną ufność dzieci i
narazić je na przykrość i rozczarowanie
.
"Nawet jeśli reklama nie jest skierowana bezpośrednio do dzieci, to ze względu na częstotliwość emisji reklamy, dzieci mogą być jej odbiorcami" - podsumowuje Komisja. 

Donald.pl na Patronite

Zacznijmy od tego, że czy chcesz, czy nie, dokładasz się do TVP, jak my wszyscy. To już całkiem niezły powód, żeby dla równowagi dać nam dyszkę.

Dowiedz się więcej: https://patronite.pl/donaldpl

 

Więcej memów i Storieshttps://www.instagram.com/donald.pl

A to nasza grupa na Telegramie - kliknij, żeby dostawać podsumowania dnia na telefon: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA