Logo
  • DONALD
  • KOMISJA ETYKI REKLAMY: REKLAMA T-MOBILE SZKODLIWA DLA DZIECI Z ROZBITYCH RODZIN

Komisja Etyki Reklamy: reklama T-Mobile szkodliwa dla dzieci z rozbitych rodzin

11.01.2019, 12:16
Komisja Etyki Reklamy
uznała, że
świąteczna reklama T-Mobile narusza normy
Kodeksu etyki reklamy
. Na reklamę wpłynęły skargi, w których tłumaczono, że spot jest szkodliwy dla dzieci z rozbitych rodzin.
Reklama prezentowała
scenę z życia rozbitej rodziny
. Chłopiec, który pod choinką znajduje telefon komórkowy, używa podstępu, żeby
rodzice spędzili święta razem
. "Z najlepszą siecią marzenia się spełniają" - brzmi hasło kampanii.
W skargach na reklamę argumentowano, że
reklama daje dzieciom fałszywą nadzieję
. Mogą bowiem pomyśleć, że zakup telefonu spowoduje, że ich rodzice znów będą razem. Autorzy skargi opisywali też negatywny wpływ spotu na ich własne dzieci. 
"Reklama sugeruje, że
telefon
, które dziecko otrzymało na święta
pomoże mu skleić rozbitą rodzinę
. Reklama jest bardzo krzywdząca dla dzieci z niepełnych rodzin" - czytamy w jednej ze skarg cytowanej w uchwale Rady Etyki Reklamy.
"Sugeruje, że są one w stanie połączyć rodziców, którzy się rozeszli, że wystarczy telefon i mały psikus
. Wiemy jak trudno dzieciom pogodzić się z utratą pełnej rodziny, że największym marzeniem jest by rodzice byli razem. Rozstanie to potwornie trudna sytuacja.
Firma T-mobile daje takim dzieciom fałszywą nadzieję i wzbudza wiarę, że znów mogą być szczęśliwi. Wszyscy razem. To okrutne i bolesne"
.
T-Mobile odpowiada z kolei, że
reklama nie jest skierowana do dzieci
i nie składa żadnej obietnicy. 
"Reklama
niesie przede wszystkim przekaz pozytywny
, że trzeba rozmawiać, a Święta są ku temu dobrym pretekstem. Poza tym uświadamia dorosłym, że właśnie dla dobra dzieci powinni podejmować próby komunikowania się" - czytamy w oświadczeniu firmy.
Komisja Etyki Reklamy w swojej uchwale podkreśla jednak. że reklama, która
porusza wrażliwą sferę r
elacji rozwiedzionych rodziców, może wykorzystać naturalną ufność dzieci i
narazić je na przykrość i rozczarowanie
.
"Nawet jeśli reklama nie jest skierowana bezpośrednio do dzieci, to ze względu na częstotliwość emisji reklamy, dzieci mogą być jej odbiorcami" - podsumowuje Komisja. 

Dokarm kaczkę przez internet

Dzięki, że jesteś na Donald.pl. Zobacz nasz manifest na Patronite, dowiedz się co próbujemy zrobić i czy chcesz być tego częścią:

https://patronite.pl/donaldpl

* Sprawdź nasz kanał na Telegramie - codziennie wysyłamy tu najważniejsze wiadomości: https://t.me/donaldplnews

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Pomnik papieża w Łodzi oblany czerwoną farbą i twarzą pomalowaną na żółto

Pomnik papieża w Łodzi oblany czerwoną farbą i twarzą pomalowaną na żółto
137
Na pomniku znajduje się również napis "Maxima Culpa", który oznacza z języka łacińskiego "wielką winę". Zobacz więcej »

Prezydent zapowiada rozwój armii o wojsko cyberprzestrzeni i kosmiczne

Prezydent zapowiada rozwój armii o wojsko cyberprzestrzeni i kosmiczne
27
Mariusz Błaszcza podkreślił, że silne i nowoczesne wojsko i armia to klucz do bezpieczeństwa kraju. Zobacz więcej »

Rosja serio przejęła prezydencję w Radzie Bezpieczeństwa ONZ, bo akurat teraz jej kolej

Rosja serio przejęła prezydencję w Radzie Bezpieczeństwa ONZ, bo akurat teraz jej kolej
22
Kolejność prezydencji ustalana jest w porządku alfabetycznym nazw państw w języku angielskim. Zobacz więcej »

Pendolino kremówkowo uczci pamięć największego Polaka, papieża Jana Pawła II

Pendolino kremówkowo uczci pamięć największego Polaka, papieża Jana Pawła II
21
"Chcemy poprzez jeden z pamiętnych motywów wizyt papieża w ojczyźnie zachęcić państwa do wspomnienia o wielkim Polaku". Zobacz więcej »
Więcej popularnych