Portal Wirtualne Media poprosił trzy największe sieci kinowe w Polsce o ocenę sytuacji na rynku w trzecim kwartale 2022 roku. Okazuje się, że 
absolutnych hitem frekwencyjnym były 
Minionki. Wejście Gru
. 
Redakcja skontaktowała się z Heliosem, Cinema City i Multikinem. W dwóch pierwszych sieciach niekwestionowanym liderem został sequel
 Minionki: Wejście Gru
. Całkiem nieźle poradził sobie również
 Top Gun. Maverick
.
- Warto zwrócić uwagę, że z TOP10 aż 5 filmów osiągnęło wynik powyżej 1 miliona widzów, w tym
 Minionki - prawie 3 miliony
 - mówiła Agata Staniszewska, rzeczniczka Agory, do której należy Helios.  
Nowe Minionki zadebiutowały w kinach 16 czerwca, w Polsce 1 lipca. Z tej okazji na TikToku powstał trend, w ramach którego
 widzowie ubierają się w garnitury i suknie
, a następnie udają na premierę filmu. 
Trend nazwany "Gentleminions" sprawił, że nowa produkcja o Minionkach jest ogromnym sukcesem - film ustanowił rekord kasowy, zarabiając 127,9 miliona dolarów w pierwszy weekend. 
Staniszewska przewiduje, że kolejnymi hitami mogą zostać 
Listy do M. 5, Avatar 2, Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu, Dziwny świat, I Wanna Dance with Somebody
 czy
 Wielki zielony krokodyl domowy
, które już wkrótce będą miały swoje premiery. 
Stale rosnąca inflacja sprawiła, że 
wszystkie sieci zdecydowały się na podwyżki cen biletów.
- Koszty operacyjne kin stają się zdecydowanie coraz wyższe. Mimo naszych starań 
nie udało nam się uniknąć podwyżek
, ale staramy się, aby były jak najmniej odczuwalne dla widzów. Ceny biletów nieznacznie wzrosły od połowy października, od 1 do 2 złotych w zależności od miasta i typu biletu - oceniła Katarzyna Opertowska, marketing & PR director Cinema City.