Krakowska klubokawiarnia
 FORUM Przestrzenie
 w zeszłym tygodniu rozpoczęła 
Projekt Dżok
, w ramach którego chce szukać 
domów dla bezdomnych zwierząt.
 W inicjatywę włączyła się marka Vigo Kombucha, producent napojów herbacianych.
Na dostępnych w kawiarni napojach marki zamiast etykiet 
umieszczono zdjęcia psów ze Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Krakowi
e. Pod spodem umieszczono
 imię zwierzaka i numery telefonów do schroniska
. 
"Projekt Dżok to inicjatywa, która łączy w pary! Poszukujemy ciepłych i kochających domów dla bezdomnych zwierzaków" - czytamy na Facebooku FORUM Przestrzenie. 
"Oddajemy w wasze ręce 
napój, który oprócz zaspokojenia Waszego pragnienia ma równolegle spowodować refleksję i działanie. 
Bo jeżeli Ty nie możesz przygarnąć czworonoga, to pomóż nam szukać!
 Między łykami chwyć za telefon, zrób zdjęcie etykiecie i uruchom swoje kontakty.
 Być może wśród Twoich znajomych jest ktoś, kto właśnie szuka swojej połówki" - zachęcają organizatorzy akcji. 
Tłumaczą też, skąd wzięła się nazwa projektu: 
"Nazwa jest 
oddaniem hołdu dla psa, który stał się symbolem wierności i miłości psa do człowieka
. Dżok to pies, który czekał na swojego Opiekuna wracającego z pracy zawsze w tym samym miejscu, w pobliżu ronda Grunwaldzkiego. Niestety jego opiekun zmarł i już do niego nie wrócił. Dżok czekał na niego w tym miejscu ponad rok. Dzisiaj stoi tam pomnik na jego cześć".