Logo
  • DONALD
  • TEN TERMOMETR SPRZEDAJE DANE O TWOJEJ CHOROBIE REKLAMODAWCOM

Ten termometr sprzedaje dane o twojej chorobie reklamodawcom

28.10.2018, 10:20
Niedawno niektóre z firm ubezpieczeniowych w USA zaproponowały, by osoby, które nie uprawiają sportów,
płaciły wyższe składki
. Informacje o aktywności fizycznej miałyby do firmy przekazywać smartwatche i smartfony. To kolejny etap postępu technologicznego.
Jak się okazuje, następny krok to
urządzenia medyczne
. Jak twierdzi
New York Times
, "inteligentne termometry" są już w
500 tysięcy amerykańskich gospodarstw domowych
. Stworzył je technologiczny start-up Kinsa i daleko im do tych ze szkła i rtęci.
Nowa generacja termometrów
synchronizuje się ze smartfonem
, dzięki czemu w łatwy sposób można śledzić przebieg choroby. To szczególnie atrakcyjne dla rodziców małych dzieci. 
To równie
atrakcyjne dla reklamodawców
, którym informacje o stanie zdrowia użytkowników termometru są sprzedawane. W tym sezonie od Kinsa kupuje je m.in.
Clorox
, potężna amerykańska korporacja segmentu produktów do sprzątania i higieny.
Gdy
firma obserwuje wzrost gorączki na danym obszarze, kieruje tam więcej reklam
np. chusteczek dezynfekujących, które są polecane do dezynfekcji, aby zapobiegać rozprzestrzenianiu się grypy.
Kinsa, która w swoje termometry zainwestowała
29 mld dolarów
, promując użyteczność "danych o chorobie", zapewnia, że "są one zbiorcze" i
"nie zawierają żadnych danych osobowych"
Większość użytkowników aplikacji po prostu
dobrowolnie udostępnia swoją lokalizację
. Te dane mają dla reklamodawców bardzo ważną zaletę.
Mówią o prawdziwej chorobie, nie tej, której ktoś szuka w Google
.
Dzięki agregacji danych o chorobach, można też - w dużo prostszy niż wcześniej sposób - obserwować, jak one postępują. Ile trwają, jakie są ich objawy, jak rozprzestrzeniają się terytorialnie. Dzięki temu
Clorox zwiększył wydatki na reklamę cyfrową na tych obszarach, które cechowały się większą zachorowalnością
, a wycofał z tych, gdzie chorób było niewiele.
Według danych Kinsa Insights, która sprzedaje dane, interakcje konsumentów z reklamami produktów dezynfekujących
wzrosły o 22%
od listopada 2017 do marca 2018.
To pozwala
skierować reklamy tam, gdzie przyniosą większy zysk
. Jeszcze kilka lat temu reklamowanie się w okresach grypy dokonywało się na poziomie krajowym, w telewizji i było nieskuteczne. Ostatecznie grypa dociera w ciągu roku do niemal całego kraju, ale najpierw jest w jednym regionie, dopiero potem w następnych.
Przełomu nie przyniosły w tym zakresie też media społecznościowe. Jak twierdzi przedstawiciel Kinsa, występowało
zbyt duże opóźnienie pomiędzy np. tweetem o chorobie a agregacją danych dostępnych dla marketerów
W tę samą stronę idą już producenci innych sprzętów.
Sony
w swoich "inteligentnych telewizorach" umieszcza oprogramowanie, które pozwala kierować dostosowane reklamy na inne urządzenia w domu. 
Podobne rozwiązania wykorzystuje
Amazon
. Niedawno złożył nowy wniosek patentowy. Obejmuje on technologię, dzięki której firma będzie mogła polecić komuś zupę z kurczaka czy syrop na kaszel, gdy urządzenie
Echo
, funkcjonujące jak "domowa asystentka", wykryje takie objawy. Ma mieć nawet opcje polecania komuś wizyty w kinie, gdy "rozpozna nudę".
Inne patenty Amazona obejmowały np.
proponowanie produktów na podstawie słów kluczowych w rozmowach
Echo od Amazona
Za Kinsa stoi
idea poprawy zdrowia publicznego
, dzięki czemu projekt cieszy się dużą popularnością i dużą dozą społecznego zaufania.
To nie jest już reklama w ścisłym tego słowa znaczeniu
- twierdzi szef firmy

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Rymanowski odpowiada na krytykę Newsweeka na temat gości zapraszanych do jego programu

Rymanowski odpowiada na krytykę Newsweeka na temat gości zapraszanych do jego programu
31
"Każdy zasługuje na wysłuchanie. Żadni policjanci myśli nie mogą dyktować dziennikarzowi kogo może, a kogo nie może zapraszać".  Zobacz więcej »

Sondaż: KO może wygrać wybory, ale nie będzie rządzić

Sondaż: KO może wygrać wybory, ale nie będzie rządzić
21
Progu wyborczego nie przekroczyłaby m.in Nowa Lewica, na którą głos oddałoby 4,48 proc. Zobacz więcej »

W wyniku afery Epsteina, książę Andrzej został zwykłym Andrzejem

W wyniku afery Epsteina, książę Andrzej został zwykłym Andrzejem
33
Pałac Buckingham odebrał Andrzejowi tytuły i możliwość dalszego mieszkania w rezydencji Royal Lodge.  Zobacz więcej »

Żory: bezbożny złodziej włamał się do kościoła, okradł skarbonkę i wypił wino

Żory: bezbożny złodziej włamał się do kościoła, okradł skarbonkę i wypił wino
23
Oprócz pieniędzy ze skarbonek zabrał także butelkę wina mszalnego, które wpił na miejscu zdarzenia. Zobacz więcej »
Więcej popularnych