
Fot.: Jack Ward - Unsplash / Fot.: Shutterstock
Włoski Urząd ds. Gwarancji w Komunikacji
(AGCOM) wprowadził nowe przepisy, które zobowiązują twórców internetowych z ponad 500 tysiącami obserwujących oraz tych, którzy notują na swoich kanałach co najmniej milion wyświetleń miesięcznie do zadeklarowania tego w nowo utworzonym rejestrze.
Wszystkie te osoby będą musiały oficjalnie zapisać się do utworzonego
rejestru influencerów
, wypełniając formularz na stronie AGCOM. Będą oni podlegać m.in. zakazowi ukrytej reklamy i publikacji treści krzywdzących nieletnich. Zakazane będzie również podsycanie do nienawiści i dyskryminacji.
Jeżeli dojdzie do naruszenia tych przepisów,
twórcy będą mogli zostać obciążeni karą w wysokości do 600 tys. euro
. Obecnie we Włoszech jest około 350 tys. influencerów. Liczba ta wciąż rośnie, co skłoniło regulatora do ingerencji w ten rynek, aby zagwarantować przejrzystość publikowanych treści.
Krajowy regulator wyjaśnił, że przewidziano też inne konsekwencje, w tym prawne i fiskalne
. Przestrzeganie tych zasad będzie sprawdzane przez systemy monitoringu internetu.