Logo
  • DONALD
  • W KATOWICACH OTWARTO CENTRUM PRZESIADKOWE I NIECO RÓŻNI SIĘ ONO OD WIZUALIZACJI

W Katowicach otwarto centrum przesiadkowe i nieco różni się ono od wizualizacji

10.12.2020, 06:30
W poniedziałek w
Katowicach
oficjalnie
otwarto węzeł przesiadkowy Zawodzie
. Koszt inwestycji to
95,2 mln zł
.
Obejmuje ona budynek
dworca o powierzchni 365 m2
, mieszczący m.in. punkt sprzedaży biletów, wiatę peronową przykrywającą pętlę tramwajową, zaplecze socjalne dla kierowców i motorniczych a także kiosk. Elementem dworca jest także
parking dla 405 samochodów, wiata, która pomieści 36 rowerów
, miejsca postojowe dla autobusów i punkty Kiss&Ride.
- Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści dla mieszkańców. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Doświadczenia wielu miast pokazują, że węzły przesiadkowe stają się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, przez co przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach. Tym samym zmniejsza się emisja hałasu i spalin - podkreśla Marcin Krupa, prezydent Katowic.
-
Aby zachęcić do korzystania z transportu publicznego musimy stwarzać komfortowe warunki
. Takie dają nam właśnie centra przesiadkowe, które umożliwia transport łączony, najczęściej dojazd samochodem na parking i dojazd do centrum miasta komunikacją miejską. Niestety pandemia koronawirusa dotknęła m.in. komunikację publiczną. Wynalezienie szczepionki daje jednak nadzieję, że sytuacja szybko wróci do normy. Nie chcemy jednak czekać kilku miesięcy, tylko już dziś zachęcać kierowców do testowania centrów przesiadkowych. Na czas pandemii będzie można parkować na ich terenie bez konieczności posiadania biletów. Gdy obostrzenia zostaną zniesione - parkowania pozostanie bezpłatne - na podstawie dowolnego biletu zakodowanego na karcie ŚKUP - zapowiada Marcin Krupa, prezydent Katowic.


Według zapowiedzi parkingi znajdujące się przy centrum przesiadkowym będą funkcjonować w godzinach od 4.00 do 24.00.
Przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Kazimierz Karolczak podkreśla, że
celem budowy takich centr jest odkorkowanie ulic
:


- Centra przesiadkowe sprawdziły się w innych europejskich miastach. Ich powstanie jest ważne z punktu widzenia budowy systemu zrównoważonej mobilności miejskiej, a jest to jedno z największych wyzwań przed którym stoi cała nasza Metropolia. Celem jest to, by odkorkować ulice naszych miast z ruchu kołowego, a to przyczyni się również do poprawy jakości powietrza. Miasto Katowice jest pierwszym miastem GZM, gdzie powstaje cała sieć centrów przesiadkowych. Wiemy już, że kolejne tego typu inwestycje będą realizowane również w Gliwicach i Zabrzu - mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Wydaje się jednak, że
z budową nie wszystko poszło tak jak trzeba
. W sieci krąży
wizualizacja Centrum Przesiadkowego Katowice Zawodzie, która wygląda inaczej, niż zdjęcia z otwarcia centrum
:
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA