Logo
  • DONALD
  • GOOGLE, AMAZON I FACEBOOK WYDAŁY REKORDOWE KWOTY NA LOBBING W WASZYNGTONIE

Google, Amazon i Facebook wydały rekordowe kwoty na lobbing w Waszyngtonie

23.01.2019, 11:45
Amerykańskie władze federalne
poinformowały, że
w 2018 roku internetowi giganci wydali na lobbing
w Waszyngtonie r
ekordowe kwoty
.
Alphabet,
do którego należy Google,
przeznaczył na ten cel 21 milionów dolarów
, tylko w ostatnim kwartale wydając 4,9 miliona.
Facebook
na działania lobbingowe
wydał 13 milionów dolarów
, a
Amazon 14,2 miliona.
Wszystkie spółki znacznie przekroczyły wydatki z 2017 roku.
Lobbing w Stanach Zjednoczonych jest powszechnie stosowanym elementem kultury politycznej.
"Wpływanie na polityków" przez ogromne firmy jest legalne i regulowane specjalnymi przepisami.
Profesjonalni lobbyści muszą rejestrować się w specjalnych bazach, informując też, jakich klientów reprezentują.
Jak wskazują ostatnie raporty,
poziom lobbingu w Waszyngtonie jest obecnie na najwyższym poziomie w historii.
W 2017 roku w bazie zarejestrowanych było ok. 12 tysięcy profesjonalnych lobbystów, a na ich działania wydano 3,34 miliarda dolarów.
Najwięcej przeznaczają na lobbing firmy zajmujące się obrotem nieruchomościami,
kolejne są te związane z
medycyną
,
branżą farmaceutyczną i ubezpieczeniami medycznymi
, dbając o uchwalanie korzystnego dla siebie prawa.

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA