1 stycznia 2023 roku
zaczną obowiązywać niektóre z przepisów
ustawy o wyrobach medycznych
, która weszła w życie w kwietniu 2022 roku. Zgodnie z zapisami zawartymi w ustawie firmy zajmujące się reklamą produktów leczniczych nie będą mogły
wykorzystywać wizerunku osób wykonujących zawody medyczne
, zarówno osób, które rzeczywiście są lekarzami, czy pielęgniarkami, jak i aktorów.
Oprócz tego w zapisach, które zaczną obowiązywać od nowego roku zastrzeżono, że reklama wyrobów medycznych musi być sformułowana w sposób
zrozumiały nie tylko dla osób z branży medycznej
, ale także dla wszystkich pacjentów, konsumentów, importerów, dystrybutorów oraz przeciętnych użytkowników internetu.
Co więcej, w ustawie wprowadzono zapis, że reklama
nie może bezpośrednio nakłaniać dzieci i dorosłych do zakupu
reklamowanych produktów. Nie może też dotyczyć wyrobów nieprzeznaczonych dla laików.
Od nowego roku producenci i dystrybutorzy wyrobów medycznych nie będą mogli prezentować swoich produktów w czasie spotkań, których celem jest zachęcanie do ich nabywania. Co więcej, nie będą również mogli
sponsorować targów, wystaw,
pokazów, prezentacji, konferencji, zjazdów i kongresów naukowych. Podczas tego rodzaju wydarzeń zakazane będzie także prezentowanie produktów.
Zakazane będzie także
promowanie w mediach tradycyjnych, internecie i social mediach sprzętów specjalistycznych
, w tym implantów, wyrobów opartych na laserze czy kwasie hialuronowym. Wszystko w związku z nowymi zapisami w ustawie o wyrobach medycznych z 7 kwietnia 2022 roku.