Logo
  • DONALD
  • WYBORCZA: KURSKI PRZESUNĄŁ PREMIERĘ FILMU O AMBER GOLD. "TO MA BYĆ ORĘŻ WYBORCZY"

Wyborcza: Kurski przesunął premierę filmu o Amber Gold. "To ma być oręż wyborczy"

15.07.2019, 06:50
fot. Olaf Tryzna/materiały prasowe
Jak informuje dziś
Gazeta Wyborcza
,
przesunięto premierę filmu
opartego na
motywach afery Amber Gold
. O zmianie terminu z 5 lipca na
11 października
miał zdecydować sam
Jacek Kurski
, szef TVP, która współprodukuje film. Chciał, żeby
ukazał się przed wyborami
, ponieważ ma mocno uderzyć w opozycję.
Wyborcza powołuje się na informatora "znającego kulisy produkcji":
- Film nie ma przynieść wielkich zysków ze sprzedaży biletów i raczej nie ma co liczyć na pełne sale.
To ma być oręż wyborczy.
Dlatego przesunięto datę premiery.
Pod naciskiem TVP, której zależało, by zająć się dystrybucją
- cytuje jego słowa dziennik. 
Największy potencjał mają mieć
spoty reklamowe
emitowane w porze najlepszej oglądalności. 
- To genialnie
bezczelny plan na bezpłatne materiały
wspierające PiS, a walące w opozycję.
Jeśli ktoś zarzuci TVP, że robi kampanię, będzie mogła powiedzieć, że tylko dba o promocję filmu
, za który zapłaciła. A że będzie to emitowane w porze najlepszej oglądalności i tuż przed wyborami, to już inna sprawa - mówi informator
Wyborczej
fot. Olaf Tryzna/materiały prasowe
Jacek Kurski miał też naciskać na zatytułowanie filmu
Solid Gold
i podobno
osobiście dogląda produkcji spotów
, które będą emitowane od września.
Film Jacka Bromskiego inspirowany jest aferą Amber Gold, akcja dzieje się w Trójmieście, gdzie bank Solid Gold otwiera linie lotnicze. W rolach głównych zagrają
Marta Nieradkiewicz, Danuta Stenka, Janusz Gajos, Andrzej Seweryn, Olgierd Łukaszewicz 
i
Piotr Stramowski
.
Jak mówi
Wyborczej
reżyser, "nie ma wpływu" na wykorzystanie filmu w kampanii wyborczej. 
- Zrobiłem film przeciwko całej klasie politycznej, a nie wybranej partii - komentuje. 
Jak informuje
Wyborcza
,
film kosztował ponad 9 mln złotych
. Środki pochodziły z PISF, Narodowego Instytutu Audiowizualnego, Fundacji Pomorskiej i miasta Gdynia. TVP wyłożyła aż 3 mln zł.
fot. Olaf Tryzna/materiały prasowe

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA