Z badania przygotowanego przez
UCE Research
dotyczącego pandemii koronawirusa wynika, że
Polacy chcą, aby kurierzy i dostawcy jedzenia mieli stale monitorowaną temperaturę ciała podczas pracy.
Uważa tak
48% badanych
. Z kolei 25% uważa, że kurierzy i dostawcy jedzenia nie powinni mieć mierzonej temperatury. 17% ankietowanych nie ma zdania na ten temat, a dla 10% to jest bez znaczenia.
- Oczekiwania Polaków względem pomiaru temperatury pracowników firm kurierskich czy dostawców jedzenia nie są zaskakujące. Kurierzy spotykają się już z tym, że po wejściu do biurowców mają ją mierzoną przez ochroniarzy. Takie sytuacje zdarzają się też dosyć często w dużych budynkach, w których pracuje wiele osób. Klienci zamawiający produkty do domów również mogą mieć takie życzenie - mówi Portalowi Spożywczemu Dariusz Lewandowski z warszawskiej firmy kurierskiej PRIORYTET.
77% osób
, które uważają, że kurierzy i dostawcy jedzenia powinni mieć mierzoną temperaturę chciałoby
mieć dostęp do wyniku pomiaru w przypadku korzystania z tego typu usług
. Tylko 16% osób z tej grupy nie ma takiej potrzeby.
Z badania wynika także, że
61% osób
, które zadeklarowały chęć wglądu do informacji o temperaturze ciała dostawców, chciałoby mieć możliwość sprawdzenia wyniku pomiaru, np.
za pomocą aplikacj
i. 19% badanych uważa, że wiadomość o tym powinna być podawana przed dostawą lub w jej trakcie, SMS-em bądź e-mailem. Według 11% twierdzi, że kurier lub dostawca sam powinien poinformować o tym klienta. 8% uważa, że taka informacja powinna być udziela na wyraźne życzenie klienta.
Badanych zapytano także o to, czy uważają, że udzielanie takich informacji mogłoby być odbierane jako ingerencja w prywatność. Według
74% badanych takie działanie nie byłoby zbyt dużą ingerencją w prywatność dostawców
. Tylko 22% jest przeciwnego zdania.
Jak podaje Portal Spożywczy badanie przeprowadzono metodą CAWI w dniach 25-30 maja br. na reprezentatywnej próbie 1003 dorosłych Polaków. Do ankiety zostały dopuszczone wyłącznie te osoby, które zadeklarowały, że regularnie, tj. przynajmniej raz w tygodniu, korzystają z usług kurierskich lub zamawiają jedzenie do domu.