Logo
  • DONALD
  • UOKIK SIĘ NIE CERTOLI I JUŻ WYSŁAŁ LISTY DO AGENCJI I INFLUENCERÓW Z PROŚBĄ O FAKTURY ZA WSPÓŁPRACĘ

UOKiK się nie certoli i już wysłał listy do agencji i influencerów z prośbą o faktury za współpracę

12.10.2021, 06:30
Pod koniec września prezes
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Tomasz Chróstny zapowiedział, że podejmie działania mające na celu sprawdzenie tego, czy
influencerzy
, którzy działają w social mediach, prawidłowo oznaczają posty sponsorowane i czy ich współpraca z markami i agencjami reklamowymi jest transparentna w przekazie dla ich obserwatorów. Podkreślił, że influencerzy, którzy promują produkty bez oznaczenia, że jest to reklama,
naruszają zakaz kryptoreklamy
. Za takie praktyki grozi kara do 50 mln euro.
Serwis Press ustalił, że agencje Tears of Joy, BBDO, GetHero, Szeri by DDOB, czy
założyciel Ekipy - Friz otrzymali już listy od UOKiK
z prośbą o przedstawienie wszystkich umów, jakie zawarły w 2021 roku.
Eksperci twierdzą, że list z UOKiK otrzyma większość agencji reklamowych współpracujących z influencerami.
Przedstawiciele jednej z agencji w rozmowie z serwisem Press twierdzą, że UOKiK sam nie wie do końca, jakich informacji oczekuje od agencji:
 - UOKiK sam nie do końca wie, czego chce, jakich oczekuje umów, a do tego mamy je wysłać zgrane na płytę CD, co jest problematyczne, bo nikt w firmie nie ma nagrywarki - wyjaśnia rozmówca serwisu.
Zobacz też:

Dokarm kaczkę przez internet

Zapraszamy do zapoznania się z naszym Patronite, także jeżeli nie zamierzasz nic wpłacać. To jest nasz manifest:

https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA